معرفی مدیران جوان
mohammad masoud karimi
رییس مرکز ملی پژوهش های راهبردی جوانان :توسعه مشارکت اجتماعی جوانان مانع گرایش به بزهکاری است
دسامبر 1, 2018
mohammad masoud karimi
رییس مجمع مدیران جوان ایران :سواد عمومی جوانان در چهل سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.
مارس 5, 2019
نمایش همه

کتر محمد مسعود کریمی دبیرکل شورای عالی مدیران جوان جمهوری اسلامی ایران

دکتر محمد مسعود کریمی  دبیرکل شورای عالی مدیران جوان جمهوری اسلامی ایران گفت:  اکثر نهاد های دولتی را می توان اذعان داشت که سازمانهای مردم نهاد جوانان  را بخوبی نمی شناسد و حتی  ارتباطی هم با آنها ندارد. ارتباطاتی هم که  توسط  برخی سمن ها برقرار می شود ،معمولا اعضا یا و ابستگانی  شاغل  در دولت دارند. نبود  شبکه های ارتباطی بين سازمانهای غ مردم نعاد  معضلی است که  با حل آن می توان بسياری از مشکلات را مرتفع کرد.  بر سر آنکه با عدم وجود شبکه سازمانهای غير دولتی شناسایی آنها برای دولت آسان است يا نه؟ معمولا توافق وجود نداشته است . برخی اینکار را آسان می دانستند و تاکید بر آن داشتند  و عده ای آن را سخت  می دانستند و حتی به دننبال راهکار هم نبودند.

مدیران جوان ایران/ مرکز ملی پژوهش های راهبردی جوانان

مشاور راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان  در خصوص نظارت دولت بر سازمان های مردم نهاد  افزود : دولت می تواند قوانینی را برای سمن ها در نظر بگیرد  ولی به دلایل گوناگون نمی تواند ناظر باشد یا این مسئولیت را به طور کامل انجام دهد .

کریمی کفت: نظارت دولت  در برخی موارد همراه با اعمال نظر سليقه ای مسئولين دولتی  است .  که راهکار درست آن تشکیل مجامعی برای نظارت از طرف  خود سازمانهای مردم نهاد  بوده و در بهترين صورت از طرف شبکه های تخصصی  سمن  ها صورت خواهد گرفت.

اوی به برخی مسائل پیش روی سمن ها اشاره نمود و اظهار کرد :در بعضی موارد نیز نهادهای انتظامی مشکلاتی را بر سر فعالیت سمن ها ایجاد می کنند که به نظر می رسد این برخورد ها و کنش ها تا حدی به عدم شفاف بودن قانون  و اساسنامه تاسیس سازمان های مردم نهاد در نهاد های دولتی  مربوط است که می باست با تشکیل جلسات  از سوی نهاد  صادر کننده اعتبارنامه  با نهاد های امنیتی و انتظامی  این مشکلات  نیز مرتفع گردد.

دکتر محمد مسعود کریمی  درباره معضلات  سمن ها  در ارتباط با دولت و تاثير سياستهاي و رويکرد دولت ها  گفت :موضوعات و تحولات سياسي  همیشه فعالیت سازمان های مردم نهاد  خصوصا در خوزه جوانان را تحت شعاع خود قرار داده و باعث تضعيف اين سازمانها در دوره های مختلف شده است.

رییس مرکز ملی پژوهش های راهبردی  جوانان  افزود : پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد ،تشکل های مردم نهاد  در ايران نتوانسته‌اند تأثير چنداني بر عملكرد دولت ها داشته باشند و مانع مهم پيش روي آنها نيز ناديده گرفتن توانمندی های  آنها از سوي  دستگاه های دولتی بوده  است.

کریمی گفت :در بعد كلان میتوان اذعان داشت که ، عواملي هم چون وجود فرهنگ سياسي مشاركتي، نگرش نخبگان و وجود جامعه مدني مستقل از دولت، شرايط مناسب براي حضور سازمانهاي مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی را  مهيا نکرده است .

مشاور راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان افزود :بعضی از مدیران  يك نوع ترس از سمن ها به ویژه سمن های جوانان دارند وفكر‌ مي‌كنند تشکل های جوانان  به عنوان يك آلترناتيو، خود را مطرح مي‌كنند و مي‌‌خواهند همه زمام امور را در دست بگيرند و بعد جاي مديران دولتي را هم بگيرند. متاسفانه قوانين ناظر بر فعاليت تشکل های مردم نهاد  و عدم آشنايي مردم با ماهيت و كاركرد اين سازمانها، آنها را در تنگنا قرار داده است.

کریمی به عملکرد  ستاد ساماندهی امور جوانان در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد:بسیاری از مشکلات دستگاه های دولتی و نهاد های امنیتی و انتظامی با سازمان های مردم نهاد جوانان با توجه به شرح وظایف و ماموریت های ستاد ساماندهی امور جوانان و عضویت مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با جوانان قابل طرح و حل شدن می باشد زیرا استاندار به عنوان رییس ستاد بوده و مصوبات جلسات نیز برای دستگاه ها همانند مصوبات شورای عالی جوانان در سطح کلان الزام اجرایی دارد و قانون تلقی می شود. در استان اصفهان خوشبختانه کارنامه خوبی در تشکیل جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و اجرای مصوبات  آن برای  مشارکت نهاد مند جوانان  در قالب سمن های جوانان داریم.

manage
manage
موسسه مدیران جوان
ورود مدیران جوان