معرفی مدیران جوان
دکتر مسعود کریمی
چالش ها و فرصت های فرهنگی و اجتماعی جوانان در فضای مجازی بررسی می شود
فوریه 18, 2017
نمایش همه
دکتر محمد مسعود کریمی

پنج هزار جوان اصفهانی با اجرای طرح اشتغال در فضای مجازی شاغل می شوند

 

دکتر محمدمسعود کریمی با اشاره به اینکه آینده مدیریت اجتماعی دنیا و کشور ایران در فضای مجازی است افزود: فضای مجازی در اولویت کاری ماست و باید شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک موضوع جدی مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه بایستی ماهانه یک کمپین فضای مجازی در استان ایجاد شود ادامه داد: سیاست ها بر مبنای صرف وقت مطلوب و متناسب با نیاز جوانان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و نیز زمینه سازی برای اشتغال جوانان در فضای مجازی است. معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه میانگین استفاده روزانه ایرانیان از شبکه های اجتماعی ۹ ساعت است، گفت: سه پنجم ایرانی ها از فیس بوک استفاده و وقت قابل توجهی را برای حضور در این فضا صرف می کنند. دکتر کریمی با تاکید بر اینکه فضاهای مجازی موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری قابل توجهی را به خود اختصاص داده ادامه داد: نباید به سادگی از این مساله گذشت و همچنین توجه نکردن به زبان فارسی در فضای اجتماعی موجب از دست رفتن هویت ملی خواهد شد. مسعود کریمی رییس مرکز ملی پژوهش های راهبردی جوانان ادامه گفت: براساس مطالعات صورت گرفته تا پایان سال ۹۲ ، ۳۳٫۲ درصد ایرانیان هر روز و ۲۵ درصد هفته ای یکبار از اینترنت استفاده می کردند. دکتر کریمی با بیان آماری در زمینه استفاده از بازی های رایانه ای و تلفن همراه در کشور، اظهار کرد: ۲۰ میلیون بازی کننده در ایران داریم که از این تعداد ۵۶ درصد پسر و ۴۴ درصد دختر هستند و ۱۴٫۶میلیارد ساعت وقت خود را در سال صرف بازی های دیجیتال می کنند. رییس کمیته تخصصی فضای مجازی استان با تاکید بر توانمندسازی خانواده ها و جوانان در حوزه سواد رسانه ای بیان کرد: در سال گذشته دوره آموزشی توانمندسازی در حوزه سواد رسانه ای، فضای مجازی و بازی های رایانه ای را با اساتید برجسته کشوری برای جوانان و تاثیرگذاران فرهنگی استان برگزار کردیم و در بررسی های مطرح شده شاهد چهار نسل مختلف در زمینه استفاده از رسانه بودیم. وی افزود: متاسفانه در زمان حاضر شاهد غلبه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر تمامی رسانه ها هستیم. رییس کمیته تخصصی فضای مجازی استان اصفهان اظهارکرد: در حالی که استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به صورت روزافزون در کشور گسترش می یابد متاسفانه هیچ گونه مطالعه ای در زمینه مصرف رسانه ای جامعه ایران و سواد آن صورت نگرفته است. کریمی بیان کرد: شبکه های اجتماعی زیادی با کاربردهای مختلف در دنیای مجازی در حال فعالیت هستندکه به عنوان مثال شبکه Linked in در دنیا از شهرت زیادی برخوردار است اما در ایران آنچنان که باید شناخته شده نیست. وی افزود: ناشناس بودن این شبکه اجتماعی در حالیست که حتی قراردادی یک میلیون دلاری بین شرکت ایرانی و هندی بدون آشنایی قبلی در این فضا منعقد شد و این به معنای کاربرد وسیع این قبیل شبکه هاست. وی درخصوص ویژگی های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی گفت: بی زمانی و بی مکانی، جدی شدن حوزه ارتباطات این شبکه‎ ها و بدون رهبری بودن جریان های فردی و اجتماعی از جمله این ویژگی هاست. دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان اصفهان تاکید کرد: می توان به جای صرف وقت بسیار و آن هم بدون هدف و مزایا، از این گونه شبکه های اجتماعی برای ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی بهره برد. وی با اشاره به تشکیل کمیته فضای مجازی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان گفت: این کمیته اجرای طرح کسب و کار در فضای مجازی جوانان را در دستور کار خود قرار داد. قائم مقام مجمع عالی نخبگان منطقه ۴ کشور تصریح کرد: توسعه کسب و کارهای خویش فرما، افزایش فرصت های شغلی جدید و کارآمد برای جوانان و راه اندازی کسب و کار دانش بنیان از جمله ابعاد راه اندازی طرح کسب و کار در فضای مجازی است. کریمی توانمند سازی جوانان با رویکرد ارتقای دانش و مهارت به منظور راه اندازی کسب و کار اینترنتی، ایجاد نظام پایش و اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی، حمایت از جوانان در زمینه ایده یابی و ایده پردازی کسب و کارهای اینترنتی، فرهنگ سازی، بازاریابی و بازارسازی برای کسب و کارهای اینترنتی، استفاده از ظرفیت های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی و غیردانشگاهی، ایجاد کارآفرینان جدید اینترنتی و بهبود قابلیت های کارآفرینان کنونی را از راهبردهای طرح کسب و کار در فضای مجازی برشمرد. دکتر کریمی ادامه داد: رویکرد اجرای طرح کسب و کار در فضای مجازی جوانان، افزایش انگیزه کارآفرینی در جوانان، ظرفیت سازی در اشتغال با رویکرد استفاده حداکثری از فرصت های فضای مجازی، گسترش بخش خدمات مدرن بدلیل اشتغالزایی قابل توجه این بخش، افزایش تقاضای محصولات و خدمات کسب و کارهای اینترنتی از طریق فرهنگ سازی، عملیاتی نمودن تجارت الکترونیک در حوزه جوانان و نیز تقویت ظرفیت ها و زیرساخت های بازاریابی و بازارسازی برای کسب و کارهای اینترنتی است.قائم مقام مجمع عالی نخبگان منطقه ۴ کشور افزود: پورتال ویژه کسب و کارهای فضای مجازی استان به عنوان نقطه تماس و اطلاع رسانی و خدمت رسانی طرح به مخاطبان شامل بخش های مدیریت، ایده بازار، ثبت ایده، آموزش کسب و کار، مشاوره آنلاین، اخبار و شبکه کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی می شود.  وی داشتن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ سال سن را برای متقاضیان طرح کسب و کار در فضای مجازی جوانان لازم دانست و گفت: افراد می توانند به صورت فردی یا گروهی ایده های کسب و کار خود را در یکی از طبقه بندی های واسطه گری (تبلیغات)، داده محوری، تجاری، تولیدی، همکاری، اجتماع آنلاین، عضویت و کاربردی (Utility) برای شرکت در طرح ثبت کنند.

manage
manage
موسسه مدیران جوان
ورود مدیران جوان